Fejetony a eseje, aneb důstojný konec rozhodovací paralýzy

Bác ho! Jasně, že to muselo přijít dříve či později, když už jsem tedy začal používat čtečku. A tak hned poté, co jsem dočetl poslední román ze série Lovci monster (autor Larry Correia), bylo načase se pustit do další knihy. [1].

[1] V rámci psaní povídky pro antologii Lovci Monster - Fantom bylo nutné oživit lehce zaprášené vědomosti a pečlivě ověřit některá fakta přímo u zdroje. Samozřejmě jsem však nečetl všech šest knih v jednom zátahu, ale prokládal to například povídkami Haruki Murakamiho, Hledáním Aljašky od Johna Greena, re-readingem Toma Clancyho, Frederica Forsytha, nebo také přelouskal svoji první knihu od Donny Tartt s názvem Tajná historie.

Další kniha? No jasně! To se ale líp řekne, než udělá. Můj seznam "chci si to jednou fakt přečíst" je velmi dlouhý. A je v něm spousta lákavých položek! Jenže co si vybrat, když je jich všude kolem tolik?


Karel Čapek, Jak se co dělá (e-book).

Je libo detektivku? Thriller? Nebo něco válečného? Román, nebo povídky? V hlavě se mi začaly míhat tituly i autoři, které jsem kdysi přečetl, i které jsem se chystal přečíst. Vznikl z toho pořádný guláš a taky menší rozhodovací paralýza. To by vám potvrdila Molly Foxová a s ní také dalších šest milionů lišek, včetně těch velmi starých a mocných, které pomocí telepatie či politicko-finančních manipulací a machinací skrytě ovládají celý náš svět. Naštěstí to však netrvalo dlouho a jedna taková chytrá kmotra mi zavolala. Dokonce osobně. Připomněla mi, že jednou, (již to bude nějaký ten pátek) jsem si posteskl, že mi chybí ke čtení více fejetonů a esejů. A bylo rozhodnuto.

Protože často zapomínám, tak jsem si tam, hezky za čerstvé paměti, také pro ty fejetony a eseje v elektronické podobě hned zašel. Konkrétně na stránku databáze knih, kde je v horní liště položka Eknihy zdarma. Najdete tam přes 2000 volně dostupných položek (poděkování patří Městské knihovně v Praze) a zvolit si můžete podle žánru, nebo jména autora. Určitě je z čeho vybírat [2], a pokud hodláte (jako já) průběžně dohánět dlouhodobé resty nebo deficity vzdělání v literární oblasti, určitě tam najdete nejeden zajímavý titul.

[2] Shodou okolností byl náš vůbec nejznámější autor sci-fi, (a také skvělý fejetonista a esejista), velmi literárně plodný, takže jsem se do toho pustil vysloveně s radostí. Karel Čapek je navíc v mém seznamu "nutno přečíst" na nejvyšších místech. Spolu s Karlem Poláčkem, taktéž výborným fejetonistou, či jak on sám říkal "sloupkařem".

Komentáře

Oblíbené příspěvky