Pod svícnem je tma, aneb temné tajemství původu Molly Foxové

Ale to se podívejme. Pod svícnem prý bývá největší tma a když si tam posvítíme, objevíme tam často, kromě nenápadně se tvářících osminohých příšerek, také naše vlastní restíky a resty. Popřípadě nedokončené projekty.

Ale to dá rozum, že jich také pár mám. Samozřejmě. Nejsem výjimka z tohoto obecně platného pravidla. To ani omylem. Na druhou stranu se musím pochválit, že jsem se loni velké části těchto zákeřných žroutů času a energie dokázal zbavit.

Některé pomyslné kostlivce mám ovšem na očích tak dlouho, že jsem je zkrátka přestal vidět, což je velmi proradný způsob ukrývání se. Odhalovaní takovýchto časem vybělených kostřiček je abnormálně složité. A proto také nastal konečně čas, věnovat se tajemství Molly Foxové.


Harry Dresden se stal oblíbeným čarodějem Molly Foxové
(foto: Molly Foxová; samospoušť)

Ano, Molly splňuje všechno výše řečené. Mám ji před očima každý den. Příběh jejího jména a původu jsem chtěl popsat již dávno, ale vždycky jsem na to jaksi zapomněl. Protože co neudělám hned, nebo si to nezapíšu do diáře, tak to neudělám často vůbec. A neříkejte, že jsem jediný na světě, kdo to tak má. 

Vezmeme to tedy hezky od začátku. Jako první jsem letos přečetl jednu z knih o Harry Dresdenovi, čaroději z Chicaga. Možná to byl díl pátý, nebo šestý, nevím to přesně (neměl jsem u sebe diář, chápete!?). Zkrátka, abych se do toho nakonec nezamotal, dočetl jsem nakonec celou tu sérii. Už dlouho jsem žádnou sérii nečetl, ehm, dobře, přiznávám, cíleně jsem se jim léta vyhýbal, což mělo a má svoje dobré důvody. Tahle série je ovšem již uzavřená a tím pádem i vhodná k přečtení.

Hodně u toho čtení pracovaly vzpomínky, ze kterých vznikla potřeba re-readingu tři sérií, do kterých se hodlám letos pustit (!pozor, právě toto je důležitá indicie, díky níž jsem si na to vše vzpomněl!). A také si chci ulovit chybějící díly těchto knižních řad v papírové podobě. Nebude to nic snadného, toho jsem si vědom, přeci jen, vyšly skoro před 20 lety, ale rozhodně neházím flintu do žita, ani jiných obilnin. Přece pokud se na věc jde s nadšením a šturmem, tak... ! Nemá cenu nic dodávat, tohle určitě znáte.

Nebudu to již víc natahovat. Molly Foxová se jmenuje podle literární postavy, kterou stvořil spisovatel Simon R. Green. Konkrétně jde o čarodějku Molly Metcalf(ovou) ze série Tajné dějiny*, kde je přítelkyní hlavního hrdiny Eddieho Drooda.

* prosím, neplést si s Tajnou historií od Donny Tartt, jejíž kniha nese v angličtině stejný název Secret History.

Molly s první knihou ze série Tajné dějiny,
podle jejíž hlavní ženské postavy jsem ji pojmenoval :-)

Molly Foxová je nadaná v mnoha oblastech, zvládá toho opravdu hodně, zastupuje mě například i při focení knih nebo dokumentaci rozličných vzdálených míst (rozhodně ji považuji za mnohem lepšího fotografa, než sebe), hodně čte, zajímá se živě o vědu, politiku, literaturu, finance, technické věci, šachy, historii, miluje králíky, ryby, on-line platby a nakupování knih po internetu, hlavně proto, že tam nikdo neřeší, že je liška a navíc ještě plyšová.

Hravě také zvládá roli maskota a duševní opory v těžkých dobách. V poslední době na to už není sama, tak se může věnovat více svým zálibám, stále ale na mně po očku dohlíží. Ví totiž moc dobře, jak jsou lidé nemotorní a nešikovní...

Komentáře

  1. Kolem mě se vznáší taky spousta vybělených kostřiček, to je opravdu přesné...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky